W obecnych czasach właściciel biznesu, niezależnie od jego rodzaju i typu świadczonych usług, powinien mieć swoją stronę internetową. Bez niej często traci się szansę na pozyskanie klienta za pośrednictwem Internetu. Aby tego uniknąć, wystarczy nawet najprostsza domena, na której przedstawione zostaną podstawowe informacje o firmie. Właśnie dlatego coraz większą popularnością cieszą się strony-wizytówki.
Internetowa wizytówka firmy
Tak zwana internetowa strona “wizytówka” to zbiór najpotrzebniejszych, z punktu widzenia użytkownika, informacji o danej firmie. Choć może ona przybierać różną formę i dotyczyć bardzo zróżnicowanych branż, to jej podstawowy cel jest jeden – zachęcić odwiedzającego do skorzystania z oferty lub chociaż kontaktu.
Strona przybierająca formę wizytówki na ogół nie jest bardzo rozbudowana. Zazwyczaj zawiera ona zaledwie kilka zakładek – stronę główną, informacje o firmie (popularne “o nas”), opis usług/ofertę oraz kontakt. Powinna być bardzo estetyczna, a przy tym konkretna, bo tylko wtedy ma szansę na wykonanie swojego zadania. Jej kompaktowość sprawia, że koszt stworzenia nie jest wygórowany i pozwolić sobie na nią może nawet właściciel, niewielkiej jednoosobowej firmy.
Dlaczego powinno się założyć stronę wizytówkę?
Użytkownik przeglądający Internet wpisuje do wyszukiwarki różne frazy, szukając usług, którymi w danym momencie jest zainteresowany. Jego oczom ukazują się wówczas najczęściej strony firm, które chcą się zareklamować i w ten sposób znaleźć klienta. Jeśli na tym etapie jakiegoś biznesu nie ma na tej liście, traci szansę na potencjalny zarobek!
Choć strony wizytówki nie są ogromnymi portalami, to jeśli są dobrze i ciekawie skonstruowane, potrafią spełnić swój podstawowy cel – umożliwić użytkownikowi stanie się klientem. Dużą rolę do odegrania ma tu więc osoba, która daną witrynę tworzy. Po zapoznaniu się z profilem działań firmy powinna zaoferować najlepszy sposób przedstawienia i zaciekawienia usługami.