Audyt SEO strony

Próby pozycjonowania witryny bez przeprowadzenia audytu SEO są jak błądzenie we mgle. Takie działania najpewniej nie zaszkodzą stronie, jednak ich skuteczności daleko będzie do wzorcowych.

Analiza SEO powinna być podstawą jakichkolwiek procesów optymalizacyjnych. Dotyczy to nie tylko stron już istniejących, które potrzebują profesjonalnego promowania, aby lepiej zaistnieć w wynikach Google. Warto skorzystać z audytu także w przypadku domen mających dopiero powstać, ponieważ plan działania opracowany już na etapie ich budowania zdecydowanie przyspieszy proces wspinania się na wyższe miejsca w wyszukiwarce.

Co składa się na audyt SEO?

Fachowy audyt SEO kompleksowo ocenia stronę. Zależnie od jego złożoności, mogą się w nim znaleźć informacje na temat aspektów, takich jak:

  • historia widoczności w Google,
  • techniczna analiza strony,
  • stopień dostosowania do urządzeń mobilnych,
  • potencjał treści tekstowych,
  • jakość linków wewnętrznych i zewnętrznych.

Wymienione wyżej elementy to tylko te najważniejsze, ponieważ samą techniczną optymalizację strony można rozbić na dziesiątki części składowych. Nawet najmniejsze detale w budowie witryny mogą mieć później duży wpływ na osiągane wyniki wyszukiwania.

Przeprowadzenie audytu SEO jest dopiero początkiem procesu optymalizowania strony pod kątem Google. Specjaliści w dziedzinie pozycjonowania mogą na tej podstawie przygotować kompleksowy plan działania, natomiast właściciel domeny dowiaduje się z takiej analizy, co może osiągnąć po wdrożeniu proponowanych działań.

Audyt sklepu internetowego 

W przypadku szczególnego rodzaju stron, jakimi są sklepy internetowe, audyt może wykraczać poza samą pozycję w wynikach wyszukiwania Google i uwzględniać pozostałe aspekty istotne dla sprzedaży elektronicznej. Należy do nich zaliczyć przede wszystkim:

  • UX strony sklepu, czyli przyjazność względem użytkowników,
  • bezpieczeństwo klientów,
  • analizę konkurencji.

Przeprowadzony przez ekspertów audyt wskaże pola, w których sklep wymaga poprawy lub optymalizacji. Wdrożenie rekomendowanych zmian może zdecydowanie poprawić nie tylko liczbę odwiedzających stronę klientów, ale także współczynnik konwersji transakcji.

Analiza słabych stron i szukanie możliwości poprawy to najlepszy sposób na stworzenie dobrze prosperującego sklepu.

Wiesz już co chcesz zrobić?